Пројекти

У овогодишњем пројекту „Европске школе за живот планете"  учествују четири школе из Србије: СТШ „Милева Марић" из Новог Сада, ОШ „Браћа Груловић" из Бешке, ОШ „ Гаврило Принцип" из Земуна и ОШ „Дринка Павловић" из Београда, као и школе из Аустрије, Мађарске, Румуније, Бугарске, Хрватске, Словеније, Украјине, Чешке, Словачке и Молдавије. Ово међународно школско такмичење за заштиту животне средине већ шесту годину за редом организује Светски фонд за природу (WWF) и ЕРСТЕ Фондација.

У Илмицу, недалеко од Беча одржан је семинар од 27.09. до 2.10. 2013. године на коме су наставницима и ученицима  представљене теме којима се овај пројекат бави, а то су „Дунав-европска линија живота" , „Еколошки отисак-глобални ефекти потрошње", „Активан и одговоран грађанин" . Током радионица и активности на отвореном учесници су се забавили и много научили.

Наставница биологије Марина Дрндарски и Мила Тодоровић, ученица 6/3 вратиле су се са овог иницијалног семинара са предивним утисцима. Дружење наставника и ученика с колегама из других земаља допринело је размени мишљења учесника и идеја о покретању еколошких пројеката, а посебна лепота је мултикултурално упознавање учесника. Наставница Марина је изјавила да је ово најбољи семинар у коме је учествовала, а Мила Тодорорић да су  путовање и откривена сазнања незаборавно искуство.

Више информација о пројекту на старници http://schools.foralivingplanet.eu/

Еко-школа је међународни програм за очување и унапређивање животне средине, сертификацију и образовање за одрживи развој. Овај програм је започела "Фондација за едукацију у области животне средине" – Foundation  for Environmental Education(FEE), 2001. године. За Републику Србију улогу Националног оператера Еко-школа овлашћена је НВО Амбасадори одрживог развоја и животне средине.

Како ОШ „Дринка Павловић" већ дуги низ година учествује у акцијама заштите животне средине, а препознајући себе као део заједнице међународних Еко-школа, у октобру 2012. Школа је поднела захтев Националном оператеру за статус Еко-школа.

Програм Еко-школе јасно одређује и усмерава начин на који се наставни садржаји о одрживом  развоју и заштити и унапређењу животне средине примјењују у свакодневном животу школе.

Током школске 2012/13. сви који учествују у животу Школе (ученици, наставници, административно осеобље школе, родитељи...) заједнички су предузимали низ практичних активности (смањивање и збрињавање отпада, рационално кориштење енергије и воде, уређење школског дворишта), а са циљем смањења притиска на животну средину.

На међународни дан животне средине, 5. јуна, организован је Пројектни дан на тему одговорног односа према отпаду, Рециклажа није никаква бламажа. Резултате Пројектног дана поставили смо у холу школе.

Након мониторинг посете међународног ментора FEE и Амбасадора одрживог развоја и животне средине у  јуну 2013. наша школа је добила статус Еко-школе и постала једна од првих школа у Србији у којој ће се од школске 2013/14.године  вијорити зелена застава.

*Покровитељ међународног програма Еко-школе у Србији је: Министарство здравља (допис број 500-01-2287/2012-04, од 20.12.2012. године). Програм је подржан од Програма УН за животну средину (UNEP) и Организације UN за образовање, науку и културу (UNESCO). Додатно, Организација национални оператер  је институционални члан Академског Савета у систему UN (ACUNS).

Спровођење програма Еко-школа у Србији има велики потенцијал у образовању младих као генерација које ће у будућности бити доносиоци одлука у одговорном поступању новцем и еколошки одговорном понашању.

Једна од специфичности „Дринке" је појачано учење немачког језика. Иницијативу за такво учење су покренуле Невена Вранеш, тада надзорник за немачки језик, Силвија Бриш-Млађеновић, лектор за немачки језик на Филолошком факултету у Београду и Споменка Косановић, директорка школе. Пројекат је заснован на споразуму Министарства просвете, Амбасаде Немачке у Београду, Гете-института у Београду и ОШ „Дринка Павловић".

Реализација Пројекта појачане наставе немачког језика  почела је у школској 1997/98. години - четири часа недељно у сва четири одељења првих разреда. Тада смо били једина школа у Србији у којој су сва  деца учила немачки језик од првог разреда са толиким фондом часова. Сваке наредне школске године се повећавао број ученика обухваћених оваквом наставом.

Данас сви ученици наше школе имају у свим одељењима од првог до четвртог разреда по четири часа немачког језика недељно, а од петог до осмог разреда по три. То је значајно више часова у односу на ученике у осталим основним школама. За реализацију тог фонда часова потребно је седам наставника. За петнаест година, колико пројекат траје, немачки језик је предавало много наставника а тренутно су то: Александра Вукановић, Смиљка Филиповић, Гордана Ракић, Снежана Остојић, Ранка Вујановић, Мирјана Анђелковић-Киселички и Биљана Јанковић.

На почетку пројекта велику подршку и помоћ нам је пружио Гете-Институт. Помогли су нам у одабиру наставних тема, куповини уџбеника за децу и наставнике, приручникa, касетa и касетофонa.  По мишљењу надлежних из Гете-института, сарадња са нашом школом свих ових година је била веома успешна. Наставници су учествовали на већини семинара за наставнике немачког језика у Србији и користили стипендије за усавршавање у Немачкој.

Од 2010. године наша школа сарађује са др Борисом Менратом, координатором за немачки језик при немачкој амбасади. У школу се уводи ДСД 1 (DeutschesSprachdiplom) – испит за језичку диплому,  признату у целом свету,  на нивоу Б1 заједничког европског оквира за језике. Ученици наше школе ће у марту 2014. бити први ученици из једне основне школе у Србији, који ће полагати ДСД 1 испит. Овај испит је заправо намењен матурантима гимназија (ниво Б1). Наши ученици су у могућности да га припреме, захваљујући довољном броју часова немачког језика у току школовања. У припреми ученика, осим наставника наше школе, ангажована је од прошле године и Ева Грунд,  лекторка са којом деца, која се припремају за испит, имају још два часа недељно. Сви наставници похађају семинаре у земљи и Немачкој, како би се оспособили да што стручније припреме ученике за испит, а и да могу самостално да га спроводе.

Немачки језик је један од разлога, због кога многи родитељи бирају баш нашу школу за своју децу. Већина деце је веома мотивисана за учење немачког језика и многи од њих сваке године учествују на такмичењима. Наши ученици се такмиче у специјалној категорији, заједно са децом која су дуже време боравила у иностранству и сваке године постижу запажене резултате на Општинском, Градском и Републичком такмичењу.

Управо се решава дугогодишњи проблем наставника немачког језика- кабинет. Наиме, за све ове године Пројекта интензивног учења немачког језика, у школи није постојао кабинет за немачки језик. Захваљујући предузимљивости наставника немачког језика и спремности директора школе, проблем је решен уз пословно-техничку сарадњу са Гете-институтом. Ангажовањем наставника такође је добијена донација од компаније „Хемофарм", којој се наставници немачког језика посебно захваљују, и која је употребљена за опремање кабинета.

Велики проблем  је причињавала званична верификација целог пројекта, а самим тим и његово финансирање.  Борба са администрацијом траје годинама и само захваљујући доброј вољи претпостављених и ентузијазму наставника, пројекат је опстао до данас.

ОШ „Дринка Павловић" је у школској 2012/13. години заједно са НВО „Екоист креативна мрежа" ушла у пројекат Зелене школе. Циљ пројекта је да се створи здравије и сигурније окружење у којем се тимски ради, истражује и креира, уважавају различитости и принципи социјалне инклузије, развија радозналост, иницијатива, еколошкасвест, инвентивност и одговорност.

У циљу прикупљања финансијских средстава за реализацију овог пројекта организована је добротворна еко-представа "Наврхјеле, уднубора", 1.јуна  у КЦ Rex.

Након представљања и захвалнице организацијама и људима који су подржали иницијативу Зелене школе, публици се обратио и један од ментора Екоист креативне мреже, Ханс Бустер. Ханс је овом приликом истакао важност иницијативе  Зелене школе на примеру синергије, где за једничким радом, разменом талената, али и разумевањем различитости сваке особе понаособ се праве велике промене. Замислите какве промене синергија може да створи међу децом, уколико се прихвати још у школским данима.

Еко-мускетари су професонално одиграли представу, након чега су им додељени едукативни материјали који једонирао Завод за заштиту природе Србије. Подршку организацији представе дали су Центар за мониторинг и евалуацију, радна група за заштиту животне средине у оквиру Глобалног договора Уједињених Нација у Србији, Завод за заштиту природе Републике Србије, као и друге образовне, јавне, привредне и невладине организације.

Иако нису сакупљена сва потребна финансијска средства за реализацију пројектног решења у дворишту ОШ "Дринка Павловић", буџет је увећан за нове могућности и идеја  о којима је расправљано у угодном окружењу КЦRex.

Основна школа ,,Дринка Павловић" добила је прилику да учествује у европском  пројекту Програма за целоживотно учење под називом iLike. Главни координатор пројекта је универзитет из Трондхајма у Норвешкој Хист, а поред наше школе партнери у пројекту су универзитети у Грчкој и Норвешкој и школа из Шведске.

Пројекат настоји да употребом нових информационих технологија и мобилних уређаја као сто су ајпед  и ајпод или смарт телефони омогући другачији приступ настави страних језика и фокусира се на јачање основних вештина учења. Ученици су умрежени и повезани са сервером, а на паметној табли као и на својим уређајима прате задатке, одговоре и резултате. На овај начин не само наставници већ и ученици добијају брзу повратну информацију, сви су укључени у активности, међусобно размењују идеје о могућим одговорима, али и оцењују једни друге.

Пројекат је тек у зачетку, али су наши уценици имали прилику да на часовима енглеског језика одговарају на питања која су им стизала на мобилне телефоне и ајпод уређаје , а онда су с нестрпљењем чекали да се на интерактивној табли појави графикон са њиховим одговорима. У наредном периоду нас очекују бројне активности које нам доноси унапређени софтвер. Све новине имају циљ да граматику енглеског језика схватимо логички, дођемо до решења кроз ученичку сарадњу и креативан рад у решавању проблема и компјутерску писменост подигнемо на виши ниво.

http://www.histproject.no/node/725

Пројектом је предвиђено да се овај онлајн систем, као и нова методлогија, тестирају у школама и факултетима који су партнери у пројекту, али и у другим школама такође, како би се постигао крајњи циљ-побољшање постигнућа из енглеског језика на нивоу Европске уније. ''Дринка Павловић'' се у циљу дисеминације пројекта одлучила да своје активности представи најпре школама на Старом граду(у питању су школе'' Драган Ковачевић'', ''Михаило Петровић Алас'' и ''Вук Караџић''), а сарадња ће бити успостављена и са две школе из Горњег Милановца. 13. новембра 2013. године посетили смо основну школу ''Драган Ковачевић'' из Београда где је наставница енглеског језика, Кристина Радојичић представила пројекат iLike и одржала кратку обуку о употреби система за двадесетак наставника те школе. Презентацији су присуствовали наставници енглеског језика, наставници других предмета, неколико родитеља, директор и педагог школе. Милена Подолшак, сарадница на пројекту, објаснила је присутнима методологију и направила паралелу са класичном наставом енглеског језика. Учесници су имали бројна питања и сугестије које ће свакако помоћи у успешнијем осмишљавању система. Договорено је да ученици школе''Драган Ковачевић'' посете нашу школу и заједно са својим вршњацима ураде неколико занимљивих задатака користећи смарт телефоне и ајпед уређаје.